Dobson,A
& Bell,D.(eds) (2005). Environmental Citizenship. Cambridge, MA:MIT Press.
Hart, A. R.
(1997). Children’s Participation, The theory and practice of
involving young citizens in communty development and environmental care,
στο Tα Παιδιά Συμμετέχουν: Θεωρία και πρακτική της εμπλοκής παιδιών στην
ανάπτυξη της κοινότητας και τη φροντίδα του περιβάλλοντος, (2011) (Επιμ.
Ταμουτσέλη Κ.), Επικεντρο, Αθήνα.
O’Brien, C. (2013).Lessons in Sustainable Happiness,Thinking Rock.
Hayard,B. (2012). Children, Citizenship and
Environment. Routledge :London & N.York.
McLaren, P.
(2010). Kριτική Παιδαγωγική: Mία επισκόπηση. Στο Π. Γούναρη / Γ.
Γρόλλιος (Επιμ.), Κριτική Παιδαγωγική: Mία συλλογή κειμένων (σελ 279-330).
Αθήνα: GUTENBERG – Παιδαγωγική Σειρά.
Thomson,P.
& Fielding,M. Εd.(2006). Visual
research with children and young people, Routledge.
Henderson, K., & Tilbury, D. (2004).Whole-School approaches to sustainability:
An international review of sustainable schools programs. Report prepared by
ARIES, Macquarie University for the Department of Environment and Heritage,
Australian Government.
Φλογαϊτη, Ε., & Λιαράκου Γ. (Επιμ.)
(2009). Εκπαίδευση για την Αειφόρο
Ανάπτυξη, ΚΠΕ Αρχανών.
Shallcross, Τ.,R J.,Pace,Robinson. & Wals, A., (2009) Δημιουργώντας βιώσιμα σχολικά περιβάλλοντα.
Επιμ.Ταμουτσέλη Κ. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
Σολομωνίδου, Χ. (2006). Νέες τάσεις στην
εκπαιδευτική τεχνολογία. Αθήνα: Μεταίχμιο
Roberts-Holmes,G.2005, Doing your early years
Research Project:A step-by-step Guide. London:Sage
Kagan, S. (1994). Cooperative
learning. San Clemente, CA: Kagan Cooperative Learning.
Lewis, D., & Greene, J.
(1983). Your child’s drawings….their hidden meaning, London:Hutchinson.
Alderson P. (2000), Citizenship in
Theory and Practice: Being or Becoming Citizens with Rights, in D. Lawton, J.
Cairns and R. Gardner (eds) Education for
Citizenship, London: Continuum.
Orr D.W. (1994), Earth in
Mind: On Education, Environment and the Human Prospect, Washington DC: Island
Press.
Sterling S. (2001), Sustainable
Education: Revisioning Learning and Change, Dartington: Green Books.
Hicks,D.(2001). Citizenship for
the Future, A Practical Classroom Guide. WWF-UK.
Παπαδημητρίου, (1998). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Σχολείο: Μια Διαχρονική Θεώρηση.
Αθήνα: Τυπωθήτω, Δαρδάνος
Hicks,D.&
Holden,C. (Eds., 1995). Visions of the future: Why We Need to Teach for Tomorrow.
Stoke-on Trent: Trentham Books
Churchman,A.,
(ed), Schoolyards. Children΄s
Environments Quarterly, (3)1986
Adams, E. Learning Through Landscapes. Learning
Through Landscapes Trust, Winchester, 1990.
Young, K., Using School Grounds as an Educational
Resource. Learning Through Landscapes Trust, Winchester,1990
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.