ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Y21 NATURAL AND HUMAN CHANGES OF EARHTLY ENVIRONMENT 3 units
Compulsory course taught in 1rst and 2nd semester
Προτεινόμενα συγγράμματα
α Επιλογή
ΤΙΤΛΟΣ: ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΙΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΧΑΜΗΛΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Κen Webster & Craig Johnson
ΕΚΔΟΣΕΙΣ : ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 2011
ΤΟΠΟΣ:ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
β επιλογή
ΤΙΤΛΟΣ: "ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ"
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: G.Tyller Miller
ΕΚΔΟΤΗΣ: ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΡΙΚΟΥ κ ΣΙΑ Ο.Ε
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 2004
ΤΟΠΟΣ: AΘΗΝΑ
Κωδικός Εύδοξος 14681
Προτεινόμενα συγγράμματα
Α επιλογή
ΤΙΤΛΟΣ: « Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και σχολικός χώρος»
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Κωνσταντία Ταμουτσέλη
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Επίκεντρο
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 2008
ΤΟΠΟΣ: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
προτείνεται το ίδιο σύγγραμμα διότι στο γνωστικό πεδίο του μαθήματος, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί για την εκπαίδευση των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, δεν υπάρχει παρόμοιο στην Ελληνική βιβλιογραφία.
β επιλογή
ΤΙΤΛΟΣ: «ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ:ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΜΠΛΟΚΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ROGER HART
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: EΠIKENTΡO
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 2011
ΤΟΠΟΣ: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Κωδικός Εύδοξος: 89512
γ.Επιλογή
ΤΙΤΛΟΣ: « ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Ευγενία Φλογαϊτη
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Ελληνικά Γράμματα
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 1998
ΤΟΠΟΣ: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Κωδικός Εύδοξος: 10144
Α. Eπιλογή :
ΤΙΤΛΟΣ: "ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΒΙΩΣΙΜΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ "
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ed. T.Shallcross, J.Robinson, P.Pace, A.Wals
Εισαγωγή Επιμέλεια: Κ΄Ταμουτσέλη
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Επίκεντρο
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 2009
ΤΟΠΟΣ: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Κωδικός Εύδοξος: 14921
Β Επιλογή
ΤΙΤΛΟΣ: " ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ»
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Ευγενία Φλογαϊτη.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Ελληνικά Γράμματα
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 2006
ΤΟΠΟΣ: ΑΘΗΝΑ
Κωδικός Εύδοξος: 9954
Y 21 ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΙΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΓΗΙΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 3 μονάδες
Υποχρεωτικό μάθημα /Διδάσκεται στο 1o και 2ο Εξάμηνο
Εξετάζονται μια σειρά από θέματα που
αφορούν τα φυσικά οικοσυστήματα και τη σχέση τους με τον άνθρωπο. Μέσα από την
διεπιστημονική προσέγγιση αυτών των θεμάτων αναδεικνύεται η αλληλεξάρτηση
φυσικού-κοινωνικού και οικονομικού περιβάλλοντος και καταδεικνύετσι η ανάγκη
ολιστικής θεώρησης στην επίλυση των σύγχρονων περιβαλλοντικών προβλημάτων.
Τα θέματα που εξετάζονται :
Ανθρώπινες επιδράσεις στα φυσικά οικοσυστήματα., Τα σημαντικότερα
περιβαλλοντικά προβλήματα , οι αιτίες και οι συνέπειες για τον άνθρωπο και τη
συνέχιση της ζωής στον πλανήτη. Αναλύονται οι σχέσεις φυσικών πόρων –οικονομίας
, πληθυσμιακής αύξησης και αστικοποίησης
και οι επιπτώσεις τους στο περιβάλλον.
Γίνεται αναφορά στην αειφόρο ανάπτυξη
και στην κυκλική οικονομία (το σχεδιασμό
από τα απορρίμματα -σε πρώτη ύλη), την οικονομία χαμηλού άνθρακα και τις
μεταβατικές πόλεις ως προϋποθέσεις για τη βιωσιμότητα του πλανήτη.
Y21 NATURAL AND HUMAN CHANGES OF EARHTLY ENVIRONMENT 3 units
Compulsory course taught in 1rst and 2nd semester
A
series of issues concerning natural systems and their relation to human beings
are examined. Through interdisciplinary approach to these issues the
interrelationship of the physical– social and economic environment is revealed
and the need for holistic approaches in solving the existing environmental problems
is emphasized.
The
issues examined are:
Natural
ecosystems, their function and human intervention on them, serious
environmental problems and their consequences.
Other
issues tackled include the interrelations among nature resources, the economy,
the population increase and food deficiency, and the effects of urbanization on
the environment. A brief historical overview of the evolution in the use of non
renewable
and
renewable natural resources, such as energy resources, forests, biodiversity,
water, clean air and soil is also presented and the threats these resources
face are indicated. Particular emphasis is given to the transition in a low
carbon circular economy, the confrontation
of nature as teacher and as capital.
Προτεινόμενα συγγράμματα
α Επιλογή
ΤΙΤΛΟΣ: ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΙΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΧΑΜΗΛΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Κen Webster & Craig Johnson
ΕΚΔΟΣΕΙΣ : ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 2011
ΤΟΠΟΣ:ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
β επιλογή
ΤΙΤΛΟΣ: "ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ"
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: G.Tyller Miller
ΕΚΔΟΤΗΣ: ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΡΙΚΟΥ κ ΣΙΑ Ο.Ε
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 2004
ΤΟΠΟΣ: AΘΗΝΑ
Κωδικός Εύδοξος 14681
AEΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ,, Κ.Ταμουτσέλη
https://www.dropbox.com/s/3o905mg9z4hc41k/%CE%91%CE%95%CE%99%CE%A6%CE%9F%CE%A1%CE%9F%CE%A3%20%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%A0%CE%A4%CE%A5%CE%9E%CE%97.doc?m=
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
1ο ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ
Ε 32 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
3 διδακτικές μανάδες, διδάσκεται στο 2ο Εξάμηνο
1ο ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ
Ε 32 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
3 διδακτικές μανάδες, διδάσκεται στο 2ο Εξάμηνο
Εξετάζεται η ιστορική εξέλιξη, η φιλοσοφία, οι στόχοι και τα
χαρακτηριστικά της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, οι συνθήκες που οδήγησαν στην
παγκοσμιοποίησή της και το πλαίσιο μετασχηματισμού της σε Εκπαίδευση για την
Βιώσιμη ή Αειφόρο Ανάπτυξη. Παρουσιάζεται η σχέση της με τα διάφορα προοδευτικά
εκπαιδευτικά κινήματα και το θεσμικό πλαίσιο για την εισαγωγή της στο Ελληνικό
σχολείο. Δίνεται έμφαση στη συμβολή της στη δημιουργία συμμετοχικών και υπεύθυνων
πολιτών και την ανάπτυξη στους νέους εμπιστοσύνης και δεξιοτήτων σχεδιασμού του
περιβάλλοντος μέσα από πρακτικές εφαρμογές.
Μέσα από τη θεώρηση της σχέσης σχολικού περιβάλλοντος,
ολιστικών σχολικών προσεγγίσεων και βιώσιμου σχολείου και τη θεώρηση του φυσικού
χώρου του σχολείου ως βασικού πεδίου παρέμβασης στην προώθηση της εκπαίδευσης
για βιώσιμη ανάπτυξη, προτείνεται μια σύνθετη μεθοδολογία για την αξιοποίηση
του σχολικού χώρου και δευτερευόντως των υπαίθριων χώρων της γειτονιάς ως
πεδίων άσκησης των παιδιών σε συμμετοχικές διαδικασίες σχεδιασμού με στόχο τη
δημιουργία βιώσιμου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.
Αναλύονται διδακτικές τεχνικές της ΠΕ όπως η μελέτη πεδίου,
οι εννοιολογικοί χάρτες, ο καταιγισμός ιδεών, η επισκόπηση πεδίου κ.α. καθώς
και εργαλεία συμμετοχικών διαδικασιών για τη χρησιμοποίησή τους στο σχέδιο
ανάπτυξης ενός προγράμματος ΠΕ με θέμα το σχολικό χώρο. Παρουσιάζονται κριτήρια
αισθητικά, οικολογικά, παιδαγωγικά, λειτουργικά για το σχεδιασμό της σχολικής
αυλής και τρόποι ενθάρρυνσης και ενεργοποίησης της συμμετοχής της σχολικής
κοινότητας για τη δημιουργία βιώσιμου σχολικού περιβάλλοντος. Παρέχονται
ερεθίσματα για την ενεργοποίηση της φαντασίας και δημιουργικότητας μέσα από την
κριτική ανάλυση περιπτώσεων από την Ελλάδα και το Εξωτερικό.
Δίνεται έμφαση στη σχέση του σχολικού κήπου με τη βιώσιμη
ανάπτυξη και αναλύονται δεδομένα από σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα που
υλοποιούνται σε διάφορες χώρες. Τέλος δίνονται παραδείγματα με εκπαιδευτικές δραστηριότητες
αξιοποίησης του υπαίθριου χώρου και ειδικότερα του σχολικού κήπου ως
εκπαιδευτικού εργαλείου για τη διαθεματική, διεπιστημονική και βιωματική προσέγγιση
στη διδασκαλία και μάθηση, την εξοικείωση με μεθόδους έρευνας, αλλά και την
μελέτη των μηχανισμών διατήρησης της ζωής στη φύση που μπορεί να αποτελέσει το
μοντέλο μιας ολιστικής κυκλικής οικονομίας.
H εξέταση του μαθήματος γίνεται με ομαδικές εργασίες με
απαλλακτικό χαρακτήρα που εμπλέκουν φοιτητές και φοιτήτριες σε βιωματικές
δραστηριότητες και αποσκοπούν στην απόκτηση δεξιοτήτων για σχεδιασμό και υλοποίηση
ανάλογων προγραμμάτων στα σχολεία τους.
To μάθημα εξετάζεται με εργασίες ομαδικές απαλλακτικού
χαρακτήρα.
ENVIRONMENTAL EDUCATION AND SCHOOL ENVIRONMENT
Elective course
2nd semester 3 units
The
content of this course refers to the development, the philosophy, Βthe
goals and characteristics of Environmental Education. It also deals with the
factors that contributed to its globalization and the conditions that linked it
with sustainability
and
led to its transformation to Education for Sustainable Development.
Issues
tackled in the course include the relation of Environmental Education to
various progressive movements the institutional context of its introduction in
the Greek School and its role in the development of space values and
participatory planning skills of open spaces. Considering the relation among
school environment holistic school approaches and sustainable school and the
importance of physical school environment in supporting educa-tion for
sustainable development, a varied methodological approach is proposed for the
use of mainly the school environment but also of the neighbourhood as settings
for children’s practice in participatory design approaches aiming at creating
sustainable school environments.
Teaching
methods suggested in EE such as field study, field survey, concept maps,
brainstorming, as well tools for participatory engagement are used to develop
an EE project concerning the school environment.
Design
criteria, i.e., aesthetic, pedagogical, ecological and functional are presented
both as suggestions for the actual design of the schoolgrounds but also as
paradigms that prompt and encourage the participation of the school community
for the development of a sustainable school environment. Critical analysis of
examples of various case studies from Greece and abroad is attempted in an
effort to stir the imagination and creativity. Emphasis is placed on the
connection between the schoolgrounds and sustainable education and data from
various educational projects in different countries are processed. Examples are
provided of educational activities that use the schoolgrounds as an educational
tool for active learning through cross-thematic, interdisciplinary and
experiential approaches to learning. Another aim of the course is acquaintance
with research tools and study of mechanisms of life maintenance in nature as a
model for cyclic economy. Examinations are based on written team work engaging
students in active involvement aiming at supporting build up of skills for the
development of relevant projects in their schools
Προτεινόμενα συγγράμματα
Α επιλογή
ΤΙΤΛΟΣ: « Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και σχολικός χώρος»
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Κωνσταντία Ταμουτσέλη
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Επίκεντρο
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 2008
ΤΟΠΟΣ: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
προτείνεται το ίδιο σύγγραμμα διότι στο γνωστικό πεδίο του μαθήματος, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί για την εκπαίδευση των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, δεν υπάρχει παρόμοιο στην Ελληνική βιβλιογραφία.
β επιλογή
ΤΙΤΛΟΣ: «ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ:ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΜΠΛΟΚΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ROGER HART
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: EΠIKENTΡO
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 2011
ΤΟΠΟΣ: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Κωδικός Εύδοξος: 89512
γ.Επιλογή
ΤΙΤΛΟΣ: « ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Ευγενία Φλογαϊτη
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Ελληνικά Γράμματα
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 1998
ΤΟΠΟΣ: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Κωδικός Εύδοξος: 10144
YE6 2o ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ
EKΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ/ΒΙΩΣΙΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΈΣ ΠΡΟΣΕΓΓΊΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
Υποχρεωτικό Eπιλεγόμενο μάθημα διδάσκεται στο 7ο Εξάμηνο
EKΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ/ΒΙΩΣΙΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΈΣ ΠΡΟΣΕΓΓΊΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
Υποχρεωτικό Eπιλεγόμενο μάθημα διδάσκεται στο 7ο Εξάμηνο
Mέσα από το μάθημα
αυτό γίνεται μια θεωρητική προσέγγιση της έννοιας, των στόχων και του
περιεχομένου της Εκπαίδευσης για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.
Χρησιμοποιείται η
κριτική ανάλυση μελετών περίπτωσης για την προβολή και ανάδειξη των τρόπων
σύνδεσης της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης /Εκπαίδευσης για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη
με τις ολιστικές σχολικές προσεγγίσεις και το βιώσιμο σχολείο.
Παρουσιάζονται διεθνή
κριτήρια για το βιώσιμο σχολείο που αναλύονται και ερμηνεύονται μέσα από
κριτική παρουσίαση εφαρμοσμένων προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης καθώς
επίσης και τεχνικές ενσωμάτωσης της διάστασης του περιβάλλοντος και της βιωσιμότητας
στη διδασκαλία των επί μέρους γνωστικών αντικειμένων στο δημοτικό σχολείο.
Παράλληλα
παρουσιάζονται σύγχρονες διδακτικές τεχνικές
και εργαλεία για την Εκπαίδευση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη για την
αξιοποίησή τους στις δραστηριότητες ενός σχεδίου εργασίας. Οι φοιτητές εφαρμόζουν σχέδια εργασίας στα
σχολεία και τα αξιολογούν.
To μάθημα εξετάζεται
με εργασίες απαλλακτικού χαρακτήρα.
EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT: TEACHING APPROACHES AND STRATEGIES 3 units
Compulsory Elective course 7th
semester
The course offers a theoretical
approach to the definition of the term, the goals and the context of education
for sustainable development. Critical analysis of case studies is used to show
ways to whole school approaches and sustainable school development through
Environmental Education/Education for Sustainability.
Quality criteria for ESD-Schools are analyzed through critical presentation
of applied Environmental Education Projects. Practical examples of teaching
approaches and techniques that correspond to the systemic, cross-curricular and
interdisciplinary nature of Environmental Education /Education for Sustainable
Development are presented and analyzed. Examples are also provided of how the
environmental and sustainability dimensions can be incorporated in and inform teaching
of the various subjects of the curriculum in Primary Schools. Students design activities based on sustainability education teaching approaches, work in groups with children in schools .
Examination is based only in written team assignments.
Προτεινόμενα συγγράμματα "Α. Eπιλογή :
ΤΙΤΛΟΣ: "ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΒΙΩΣΙΜΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ "
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ed. T.Shallcross, J.Robinson, P.Pace, A.Wals
Εισαγωγή Επιμέλεια: Κ΄Ταμουτσέλη
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Επίκεντρο
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 2009
ΤΟΠΟΣ: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Κωδικός Εύδοξος: 14921
Β Επιλογή
ΤΙΤΛΟΣ: " ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ»
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Ευγενία Φλογαϊτη.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Ελληνικά Γράμματα
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ: 2006
ΤΟΠΟΣ: ΑΘΗΝΑ
Κωδικός Εύδοξος: 9954
3ο ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ Διδάσκεται στο 6ο εξάμηνο, 3 διδακτικές μονάδες
Ε36 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Το μάθημα είναι πρακτικής φύσης και
γίνεται σε εργαστήριο Η/Υ (2 φοιτητές ανά υπολογιστή). H αξιολόγηση δεν γίνεται
με εξετάσεις αλλά με εργασίες. Οι φοιτητές /φοιτήτριες στα πρώτα θεωρητικά
μαθήματα ενημερώνονται για τα
χαρακτηριστικά των Ιστοεξερευνήσεων (WebQuest) και τη χρήση τους στην
εκπαιδευτική αξιοποίηση του διαδικτύου για τον περιβαλλοντικό γραμματισμό και
τα βήματα που ακολουθούνται κατά το σχεδιασμό ενός WebQuest.
Μέσα παραδείγματα παρουσιάζεται η πορεία ενός σχεδίου εργασίας με
δραστηριότητες που αξιοποιούν σύγχρονες διδακτικές τεχνικές. Στη συνέχεια οι φοιτητές/τριες συνεργάζονται
στο σχεδιασμό τριών webquest με σενάρια που επιλέγουν οι ίδιοι/ες σε συνεργασία
με τη διδάσκουσα. Το σχέδιο αυτό μετά την τελική του παρουσίαση ενώπιον των
συμφοιτητών/τριών και αφού ληφθούν υπόψη οι επισημάνσεις της διδάσκουσας και
των συμφοιτητών/ριών διαμορφώνεται στη τελική του μορφή η οποία αναρτάται στο
διαδίκτυο στο Zunal.com.
ΕΝVIRONMENTA ADUCATION AND NEW TECHNOLOGIES
Elective course
6th semester 3units
Aims
of this course is the familiarization of the students with the search of
websites, web spaces and web gates for Environmental Education as well as
Education for Sustainable Development. Students are acquainted with the
methodology that pertains to the development of teaching material throughthe
study of various examples that can be reached in the web.
They
are required to design teaching material related to an environmental problems
of their choice and to develop it according to the web-quest environment. It is
on the basis of this material that students are examined and assessed.
ΠΡΟΤΕΙΝΌΜΕΝΑ ΣΥΓΓΡΆΜΜΑΤΑ
ΠΡΟΤΕΙΝΌΜΕΝΑ ΣΥΓΓΡΆΜΜΑΤΑ
- Leslie Paas, IISD Associate with Heather Creech, Director, Knowledge Communications(2008). «How Information and Communications Technologies Can Support Education for Sustainable Development» http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.423.24292.
- Ταστσίδης ,Π., Χατζημιχαήλ ,Μ. ,Αντωνίου, Π.. «Το WebQuest ως Εργαλείο Μάθησης στην Περιβαλλοντική Αγωγή: Διδακτική Πρόταση: «Προβλήματα του Περιβάλλοντος» http://kpe-kastor.kas.sch.gr/peekpe/proceedings/synedria_8_did_prot/Tastsidis_et_al.pdf3.
- Γαγάτση Ε. Η χρήση των ιστοεξερευνήσεων ως εκπαιδευτικά εργαλεία για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.http://kpe-kastor.kas.sch.gr/peekpe/proceedings/synedria_poster/Gagatsi.pdf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.